Manuscrisele Roșii ale Magiei (primul volum al seriei Blesteme străvechi) – Cassandra Clare, Wesley Chu (recenzie) – editura CORINT

februarie 29, 2020

Un roman din universul vânătorilor de umbre.

Tot ce voia Magnus Bane era o vacanță. O călătorie luxoasă prin Europa împreună cu Alec Lightwood, vânătorul de umbre care, contrar tuturor așteptărilor, este în sfârșit iubitul său. Nici nu dorește prea mult Înaltul Magician, bătrân de secole! Dar abia au ajuns la Paris, când o veche prietenă sosește cu vești despre un cult ce venerează demoni, numit Mâna Purpurie, și care urmărește să stârnească haos în lume. Un cult pe care se pare că însuși Magnus l-a creat cu mulți ani în urmă, în glumă.

Acum, Magnus și Alec trebuie să străbată Europa în căutarea Mâinii Purpurii și a conducătorului său necunoscut, înainte ca totul să fie distrus. Și, ca și cum n-ar fi suficient de rău că escapada lor romantică a fost întreruptă, demonii sunt acum pe urmele lor, iar îndrăgostiților le e tot mai greu să deosebească prietenii de dușmani. În vreme ce căutarea răspunsurilor devine tot mai dificilă pentru ei, Magnus și Alec trebuie să aibă încredere unul într-altul mai mult ca niciodată – chiar dacă asta înseamnă ca fiecare dintre ei să dezvăluie secrete adânc îngropate.

Manuscrisele Roșii ale Magiei, primul volum din seria „Blesteme străvechi”, aparținând au­toarei de bestselleruri Cassandra Clare și pre­miatului scriitor de science-fiction Wesley Chu, este o aventură cu un ritm alert, plină de umor, de magie și (dacă demonii încetează să se mai amestece) de iubire, care oferă o perspectivă proaspătă asupra lumii vânătorilor de umbre.

Am citit această carte fără să fi citit și cele dinaintea ei dar am văzut o parte din serialul „Instrumente mortale” așa că acțiunea nu mi-a fost chiar străină acțiunea și personajele. Dar, cu toate acestea, aș recomanda cu siguranță să citiți această carte după parcurgerea seriei.

Să nu va îngrijorați, avem de toate: magie, acțiune, luptă cu demoni, umor, romantism.

Mi-a plăcut foarte mult faptul că povestea s-a axat mai mult pe Alec și Magnus, și aceștia au fost explorati mai amănunțit ca personaje. Magnus a fost fabulos ca întotdeauna și chiar am simțit că am văzut o latură mai umană a lui Alec și am început să îmi dau seama de ce este atât de iubit în lumea sa. Pe Alec îl vedem strălucind minunat pe parcursul poveștii. Cred că dezvoltarea lui va fi mai mult exploatată pe măsură ce seria va continua.

De asemenea, reprezentarea lumii fantasy facută de Cassandra Clare a fost foarte reușită.

Însă ceva i-a lipsit acestui volum. Nu mi s-a părut atât de captivantă acțiunea, am simțit că autoarea poate mai mult, mai ales ca această carte este pentru YA și captarea atenției este esențială. Sau poate a dăunat faptul că nu am citit volumele anterioare mai întâi. Poate că filmul nu a fost suficient.

Mi-aș dori să am voința de a aștepta până când toată seria va fi terminată înainte să mă scufund în aventurile ei, dar știu că nu o voi face, nu am răbdare să aștept. Totuși, acest lucru îmi va da un motiv să recitesc această carte înainte de a o începe pe următoarea. Cine știe? Poate că părerea mea despre această carte se va schimba atunci când vor apărea mai multe cărți și o voi reciti în context cu următoarea serie

AUTORI: CASSANDRA CLARE și WESLEY CHU

TIP COPERTĂ: HARDCOVER

ISBN:9786067937008