GHIDUL DRAGOSTEI DE LECTURĂ – PENTRU COPII -Recomandare – Cele mai frumoase povești clasice – Editura CORINT JUNIOR (recenzie)

februarie 1, 2020

Citește-i copilului povești

Nu este niciodată prea devreme pentru a citi povesti copiilor. Poveștile ajută copiii să-și dezvolte imaginația, creativitatea, limbajul și gândirea. 75% din lucrurile pe care copiii le vor învăța în viața lor, se învață până la vârsta de doi ani. Așa că este foarte important să le citim copiilor încă de la vârste fragede. Așa cum avem grijă să fie hrăniți și bine îmbrăcați, tot la fel nu trebuie să neglijăm importanța lecturii și a beneficiilor acesteia.

Știați că:

Chiar și 15 minute de lectură împreună cu fetița sau băiețelul tău, în fiecare zi, pot îmbogăți vocabularul cu 1.000.000 de cuvinte noi pe an?

NU obliga copilul să citească.

După ce am stabilit că cititul este esențial pentru buna dezvoltare mentală și fizica a copilului se ridică următoarea întrebare: Ce le citim copiilor? Recunosc că de multe ori m-am confruntat cu dezamăgirea achiziționării unei cărți recomandate pentru copii dar al cărei limbaj greoi a făcut imposibilă păstrarea atenției și trezirea interesului copilului pentru povestea ce tocmai o citeam.

Da! Copiii tăi trebuie să asculte sau sa citească povestea cu drag, sub nicio formă nu trebuie obligați. Altfel vom obține efectul invers și va exista pericolul formării unei aversiuni față de ideea de lectură. Părinții au această misiune importantă de a face copilul să iubească lectura.

Găsește cartea POTRIVITĂ pentru el

Nu veți realiza nimic dacă Jules Verne este pe lista de lectura pe care vreți să o propuneți copilului de numai 8-9 ani. Copilul trebuie să înțeleagă ceea ce i se citește. Nu doar la nivelul cuvintelor ci și emoțional. Iar dacă el va citi despre elita stângii radicale antisemite (un exemplu de temă abordată în cărțile lui Jules Verne), vă garantez că el nu va mai deschide niciodată altă carte, pentru că își va autoinduce gândul că lectura este grea, imposibilă, plictisitoare. Lucru deloc adevărat dar atât de amenințător pentru copiii care deschid cărțile nepotrivite vârstei lor.

RECOMANDARE DE LECTURĂ – Cele mai frumoase povești clasice – Editura CORINT JUNIOR

În prezent, din fericire, avem o gamă extinsă de cărți contemporane pentru copii de unde să alegem ceva potrivit. Și eu vă recomand să începeți cu povestile clasice repovestite. De ce repovestite? Pentru că poveștile clasice, așa cum le-am învățat noi, conțin multe cuvinte arhaice care sunt greu de înțeles pentru copiii de vârstă fragedă. Chiar dacă le veți explica înțelesul acestora, abundența lor vă va obliga să faceți pauze dese și atunci bucuria lecturii va fi îngreunată de prezența lor. Nu spun că nu sunt copii cărora le plac și înțeleg mult mai bine poveștile originale, dar pentru cititorii cei mai mici, această variantă este preferabilă. Să nu uităm că misiunea noastră, a părinților, nu este numai să citim copiilor o carte, orice carte, ci trebuie să îi ajutăm să descopere iubirea pentru lectură.

Am citit „Cele mai frumoase povești clasice” fetiței de mele în vârstă de 5 ani și jumătate și vreau să vă spun că a sorbit fiecare cuvințel, rugându-mă, de multe ori, să repet poveștile. În această carte nu veți găsi cuvinte grele, arhaice sau neologisme rar folosite dar nici nu veți întâlni un limbaj prea simplu care să alunge calitatea lecturii. Cartea folosește exact termenii pe care copii îi pot înțelege și care să păstreze în același timp firul original al poveștii. Mai mult, ilustrațiile regăsite între paginile ei ajută foarte mult în construirea plăcerii față de lectură.

În cuprinsul ei găsim opt povești clasice repovestite:

• Alice în țara minunilor – de Lewis Carroll
  • Vântul prin sălcii – de Kenneth Grahame
  • Comoara din insulă – de Louis Stevenson
  • Black Beauty – de Anna Sewell
  • Grădina secretă – de Frances Hodgson Burnett
  • Oliver Twist – de Charles Dickens
  • Heidi – de Johanna Spyri
  • Vrăjitorul din Oz – de Frank Baum

Scrisul este suficient de mare pentru o citire ușoare și relaxantă.

Mi-a plăcut foarte mult faptul că autoarele Catherine Allisson, Claire Sipi și Anne Rooney – responsabile cu repovestirea – au păstrat emoția poveștii și nu au lăsat magia resimțită în povestea orginală să se piardă.

Povestea preferată a Deliei a fost Black Beauty și cu toate că nu înțelege ea prea bine motivul răutății gratuite a oamenilor, la finalul ei mi-a spus: „Mami, eu nu am să lovesc niciodată niciun animal. Eu am să le iubesc pe toate.” Și atunci am înțeles că atât povestea cât și ajutorul dat de autoare prin repovestire și-a atins scopul.

Cartea a apărut la Editura Corint – Corint Junior.

TIP COPERTĂ: SOFTCOVER

ISBN:9786067933826