Bully (Intimidare) – Penelope Douglas – recenzie, editura EPICA

decembrie 13, 2019

Publicată anterior cu titlul ,,Intimidare”

BESTSELLER INTERNAȚIONAL, PUBLICAT ÎN PESTE 20 DE ȚĂRI!

Numele meu este Tate. Totuși, el nu îmi spune așa. Nici măcar nu i-ar trece prin cap să mi se adreseze atât de familiar, asta în cazul în care mi s-ar adresa cât de cât. Nu, abia dacă îmi vorbește.

Dar nici nu mă lasă în pace.

Cândva, am fost cei mai buni prieteni, după care a început să se lege de mine și a decis că scopul lui este să îmi ruineze viața. Am fost umilită, exclusă și bârfită în toți anii de liceu. Cu cât trecea timpul, cu atât mai chinuitoare deveneau farsele și zvonurile puse la cale de el, și deja mi se făcuse lehamite să mă tot feresc din calea lui. Am plecat chiar în Franța pentru un an de zile, ca să îl evit.

Doar că, acum, m-am săturat să mă mai ascund și nici de-aL naibii nu îl voi lăsa să-mi distrugă ultimul an de liceu. Poate că el nu s-a schimbat, dar eu am făcut-o. Este timpul să ripostez.

Nu mai am de gând să-l las să-și bată joc de mine.

RECENZIE:

Aceasta este o poveste despre cicatricile despre care nu vorbește nimeni dar cu care rămânem după ani de bullying. Felul în care jignirile și umilința ne afectează bagajele emoționale pe care le transportăm mai departe și cum ele influențează relațiile noastre, capacitatea noastră de a avea încredere în cei din jurul nostru și, cel mai important, în noi înșine. Este o carte care m-a afectat și m-a înfuriat.

Povestea se concentrează pe Tate, victimă a bullying-ului, care decide să își schimbe modul de a răspunde la jigniri și umilințe. Decide să nu mai tacă, începe să riposteze. Cu toate acestea, în spatele noii ei atitudini de bravură, ea își ascunde cele mai adânci cicatrici și își sufocă sentimentele. Eu nu am putut să-i înțeleg dorul și atitudinea iertătoare față de cineva care a rănit-o constant și a umilit-o ani de zile. Dar am să dau vina pe dragoste, acel sentiment care te face orb și surd.

Pe măsură ce povestea se desfășoară, descoperim ce s-a întâmplat în vara aceea pe care Jared a petrecut-o cu tatăl său și cu Tate. Aflăm ce l-a determinat pe Jared să se transforme în persoana aceasta oribilă. Apoi trebuie să decidem dacă îl putem ierta pentru acțiunile sale. Recunosc că mi-a fost greu. Nu eram sigură nici în ultimele pagini dacă îl puteam ierta pentru tratamentul fără milă aplicat lui Tate, indiferent de ceea ce l-a motivat. Sunt convinsă că răutatea nu are scuze și nu ne putem justifica în niciun fel motivele pentru care am supus la suferință, intenționat, o persoană.

Sincer, încă nu sunt sigură că îl iert; și acest lucru face parte este frumusețea scrierii autoarei.

Personajele au fost frumos conturate iar evoluția lor s-a făcut natural, în trepte aproape insesizabile, astfel încât cititorul poate trece foarte ușor de a un sentiment la altul, de la antipatie la apreciere și invers. Deși romantismul a fost previzibil, povestea aceasta a fost tot ce aveam nevoie la acel moment: o lectura ușoară, liniștită și dulce.

În general, Intimidare (Bully) a fost o lectură frumoasă. Mi-a plăcut cum s-a desfășurat povestea și personajele au fost destul de complex și intrigante.

Cartea a apărut în Romania, inițial sub titlul Intimidare iar apoi noua ediție a preluat numele original Bully.

Autor Penelope Douglas