Corabia magiei – Robin Hobb (recenzie) – Editura NEMIRA

iunie 26, 2019

Lemnul-vrăjitor. Un lemn conștient. Cel mai prețios lucru din lume. Ca multe alte bunuri neprețuite din această lume, se găsește numai pe Tărâmul Ploilor Sălbatice. Bingtown este un târg în care se aduc mărfuri exotice, dar și casa unei bresle de negustori faimoși pentru corăbiile lor vii – nave foarte rare, făcute din lemn-vrăjitor, ce se desăvârșesc atunci când se trezesc la viață și devin conștiente. Corăbiile vii sunt atât de scumpe, încât prețul lor poate fi plătit numai pe parcursul mai multor generații.
Pentru Althea Vestrit, corabia Vivacia este moștenirea ei de drept. Pentru nepotul ei mai tânăr, retras de la studiile religioase pentru a lucra pe corabie, Vivacia este o condamnare pe viață.  Dar soarta navei și a familiei Vestrit ar putea ajunge în mâinile unui necunoscut: nemilosul căpitan Kennit, care vrea să preia puterea asupra Insulelor Piraților capturând o corabie vie și făcând-o să-l asculte.

„Robin Hobb țese o poveste plină de intrigi, conflicte de familie, încleștări de săbii și lupte cu propriile limite, presărată cu magie și secrete întunecate.“ SF Site

DESPRE AUTOARE:

Margaret Astrid Lindholm Ogden (n. 5 martie 1952) este o scriitoare americană de fantasy, care a publicat și science fiction.

Din 1983 până în 1992, a scris doar sub pseudonimul Megan Lindholm. Ficțiunile scrise sub acest pseudonim sunt, în marea lor majoritate, lucrări de fantasy contemporan. Din 1995 a început să folosească pseudonimul Robin Hobb pentru cărți de fantasy european medieval, tradițional. La ora actuală folosește ambele pseudonime și locuiește în Tacoma, Washington. Până în 2003 vânduse peste 1 milion de exemplare ale primelor nouă cărți scrise sub pseudonimul Robin Hobb[5]. De curând a terminat de scris un roman în două volume intitulat The Rain Wild Chronicles. Titlurile volumelor sunt: The Dragon Keeper și Dragon Haven.[6] Următoarea carte publicată va fi o antologie intitulată The Inheritance, care va cuprinde povestiri scrise sub ambele pseudonime. În acest moment lucrează la următoarea ei carte, încă fără titlu, care va continua povestea unora dintre personajele care apar în The Rain Wilds Chronicles. (WIKIPEDIA)

Cel mai uimitor lucru la această carte este structura ei. Primele 600 de pagini sunt introducerea, ultimele 200 de pagini sunt finalul. Nu am găsit cuprinsul – pentru ca mereu apăreau personaje noi și, de fiecare dată, simțeam că am început o carte nouă. Acest lucru a ucis entuziasmul pentru mine. Da, introducerea este drăguță și, probabil necesară pentru ca cititorul sa obțină toate informațiile dar se putea face lucrul acesta și dacă autoarea scurta romanul cu câteva sute de pagini. Era win-win – mai putin de muncă/scris și mai ușor pentru răbdarea mea.

Cartea este scrisă bine, am apreciat imaginația autoarei. Întâlnim corăbii care învie, care vorbesc, lemn viu, sentimente de dragoste față de aceste corăbii, etc. Dacă va e dor de o experiență SF întinsă aproape de desene animate, atunci cartea e potrivită pentru voi.

Acțiunea nu este specială, în comparație cu alte serii de fantasy. Nu întâlnim niciun pericol de amenințare a lumii, niciun război al regilor, nicio decădere regală. Aici avem corăbii vorbitoare – jucători mai mari în lume decât oamenii. Această carte nu respira prin comploturi și spectacol; ca în viața reală, acțiunile sunt centrate pe interacțiunea umană și pe mizele personale.

Cartea poate fi achiziționata de la Editura Nemira